Thursday, January 14, 2010

PANTUN ANAK AYAM - 9 (KHAS BUAT MAMAMIN)


anak ayam turunlah lapan

mati lima tinggallah tiga
cutinya di lulus tigalah pekan
dah tiga purnama tak nampak muka.

anak ayam turunlah lima
mati seekor tinggallah empat
bukannya sayang bukannya cinta
hendak ku lupa tapi tak dapat.

kekekekekekekekekeke

16 comments:

  1. Salam..

    Kena buat kajian kenapa ayam ayam tu mati, kalau tak kesian anak2 ayam yg masih hidup... takut pupus lak ayam2 di dunia ni nanti, asyik mati jer semua anak ayam...ekekekekeek

    ReplyDelete
  2. anak ayam turunlah lapan
    matilah lima tinggallah tiga
    walaupun khas buat mamamin
    "ada aku kesah?" nak menyelit juga..

    ReplyDelete
  3. nida

    boleh tahan juga kelakarnya awak ni ye ? kekekeh

    ReplyDelete
  4. ya la mana mamamin hilang rindu juga dekat dia

    ReplyDelete
  5. che'pit

    anak ayam turunlah lapan
    matilah lima tinggallah tiga
    tak sangka kita sama kegemaran
    suka menyelit di mana mana.

    ReplyDelete
  6. ehh..anak ayam ni idup lagi ke ?
    nak jg jawap...

    anak ayam turunlah lima
    jatuh gaung semua dah mati
    usah dirindu usah merana
    orang di sini sentiasa menanti

    ReplyDelete
  7. ikan emas

    pandai awak jawab ye ! dengar sini pulak

    anak ayam turunlah lima
    jatuh gaung semua dah mati
    itu tanda bersahabat maya
    orang di sisi memang tak lari.

    ReplyDelete
  8. Tu strategi nak glamer laa.
    Ingat senang ke nak keluar suratkabar.

    ...PPP tgh kecoh bab masing-masing nak jd Presiden, mana tau kot-kot Naib ni cari peluang !!

    ReplyDelete
  9. Dah silap rumah pulak...

    Komen atas tu utk Komensen, tlg sampaikan kat dia ya!

    ReplyDelete
  10. ikan emas
    dulu orang cakap, biar banyak rumah jangan banyak orang rumah. rupanya banyak rumah ni pun masalah juga. tak pe, bukan awak sorang je yang pernah tersilap. tak payah sampaikan pada KomenSen tu, dia pakai komensen, dah tahu awak silap.

    ReplyDelete
  11. anak ayam turunlah lapan
    matilah lima tinggallah tiga
    sudah lama tidak bersapaan
    mama min tetap di hati kita

    anak ayam turunlah lima
    mati seekor tinggallah empat
    mama min pergi sudalah lama
    kepada kami tidakkah teringat..

    ekekekeke....

    ReplyDelete
  12. mesti jeliterr kannns.. ehehe

    ReplyDelete
  13. mamai
    rupanya dia juga tak ada bagitahu kat awak mana dia pergi. kita masuk surat khabar cerita orang hilang nak ?

    ReplyDelete
  14. kakcikseroja

    anak ayam turunlah tujuh
    matilah empat tinggallah tiga
    orang dah dapat emas bersepuh
    mana nak ingat pada tembaga.

    ReplyDelete
  15. salam...

    AnAK AYaM Mati Terkankang,
    Tinggalkan Ibu Berkokok Kesedihan,,,.
    Aku Pun rindu Pada Seseorang...
    Seperti Lavender Rindukan teman-teman..............bes tak pantun aku.

    ReplyDelete
  16. hang nadim
    maksud pantun tu bagus, tapi pembayangnya agak sx sikit.. macamanapun ia telah di luluskan oleh Lembaga Penapis Filem. apa-apa pun t.kasih kerana turut masuk gelanggang.

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi singgah bermain-main di gelanggang ini !