Tuesday, February 9, 2010

SELOKA KERJA BAHAGIAN PENTADBIRAN.

Saya pernah membuat sebuah seloka dan telah diterbitkan dalam buletin Kementerian tempat saya bekerja.
 Seloka ini menggambarkan perasaan warga yang bekerja di Bahagian Pentadbiran.
 Saya rasa ia diterbitkan bukan sebab seloka ini bagus sangat, tetapi mungkin di sebabkan Ketua Pengarang Buletin tersebut adalah saya sendiri.

18 comments:

  1. sungguh tidak ikhlas pekerja pentadbiran,

    salamm,

    ReplyDelete
  2. Kerja bancuh air
    bila tawar dikata gula mahal

    Kerja bancuh air
    cawan kotor dikata sabun naik harga

    Kerja bancuh air
    air kurang masak dikata kana jimat letrik....

    ReplyDelete
  3. Best pe, seloka ni... senyum sendiri dibuatnya..

    ReplyDelete
  4. finaz
    tak susah sangat .. leceh jer !

    ReplyDelete
  5. kakcikseroja
    kakcik pernah kena ke ? kalau nak kena pun biarlah kat pejabat jer !

    ReplyDelete
  6. AKT
    terima kasih kerana sudi singgah buat kali pertama ! singgahlah lagi !

    ReplyDelete
  7. IM
    Terima kasih kerana singgah dan membaca seloka ini.

    ReplyDelete
  8. hajat hati nak tambah skrip seloka ini...


    nanti laa...sebab ada seruan kerja ,
    URGENT !!

    p/s: saya pernah buat seloka kenakan bos no.1 semasa mjls bersara ...

    ReplyDelete
  9. Saya suka bab ini...

    ...Orang lain lupa flush, kita yang kena tempelak.

    fuhhh.... berasap telinga !!!

    ReplyDelete
  10. hahahaha encek neyh asek berseloka jer dlm hidup... hahahhaa naseb terus terrang selokanya! hahahahah =p

    ReplyDelete
  11. ikan emas
    saya tunggu tambahan skrip awak ! selesaikan kerja awak yg urgent tu dulu. hari tu dalam surat khabar ada cerita apam johol, nanti saya pergi cari. kawan saya dah beri tahu mano toboh eh !

    ReplyDelete
  12. liNda
    ada 12 rangkap (finaz yg tolong kirakan) .. rangkap tu yang awak suka. ingatkan suka yg 2nd last.

    ReplyDelete
  13. akduniaku
    kalau nak yang lebih serius dan mencabar minda, awak masuklah ke blog KomenSen !

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi singgah bermain-main di gelanggang ini !