Wednesday, February 2, 2011

PANTUN SAJA-SAJA - 8

http://www.gnurf.net/v3/wp-content/uploads/2008/01/002-parachute_01.png



pergi ke Perak kutip pegaga
penuh segayung dibuat makjun
kalau awak sayangkan nyawa
sediakan payung sebelum terjun.


.

18 comments:

  1. JAUHNYA ke Perak kutip pegaga
    penuh segayung dibuat makjun
    sayang mak sayang bapa
    tp anak si intan payung

    ReplyDelete
  2. rindu saya kampung di perak
    dah tak ada pengaga jual di pasar
    cuti panjang ke mana nak lepak
    dah langit asyik mengalirkan air..

    ReplyDelete
  3. Pergi ke Perak kutip pegaga
    Dibuat ulam untuk sihat
    Kalau kita sayangkan agama
    Taat beribadah tinggalkan maksiat

    ReplyDelete
  4. pergi ke Perak kutip pegaga
    penuh segayung dibuat makjun
    pelik betul rambut lady gaga
    elok-elok muka cun terus tak cun

    ReplyDelete
  5. pergi ke Perak kutip pegaga
    penuh segayung dibuat makjun
    laaa sampai ke Perak kutip pegaga
    awak ni biar betul, pegaga boleh buat makjun?

    heheeee

    ReplyDelete
  6. aiseymen. x pandai lak nak berpantun

    ReplyDelete
  7. Pergi ke Perak kutip pegaga,
    Penuh segayung dibuat makjun,
    Sayangkan nyawa takut bahaya,
    Lebih baik jangan terjun!

    ReplyDelete
  8. ssi

    apa masaalahnya kalau anak si intan payung ?

    ReplyDelete
  9. ikan emas

    nak duduk rumah bermesra dengan keluarga dan juga menghadiri beberapa jemputan kahwin. harap2 tak banjir di pertengahan jalan nanti.

    ReplyDelete
  10. ust abd razak

    betul tu ustaz. dua-dua kena jalan serentak. jangan ibadah pun buat, maksiat pun buat.

    ReplyDelete
  11. finaz 1

    agaknya lady gaga tu dapat nama dari sayur pegaga kot !

    ReplyDelete
  12. finaz 2

    pegaga memang boleh dibuat sebagai ramuan makjun. kalau tak percaya, cuba tanya saya !

    ReplyDelete
  13. freaky

    betul kata finaz tu .. belasah jer. ini adalah laman puisi orang tak reti.

    ReplyDelete
  14. finaz 3

    hitam bukan sebarang hitam
    hitam legam macam kuali
    hentam jangan sebarang hentam
    kalau boleh biarlah berseni.

    ReplyDelete
  15. dinas aldi

    Pergi ke Perak kutip pegaga,
    Penuh segayung dibuat makjun,
    Payung terjun rekreasi popular,
    Ikutlah prosedur sebelum terjun.

    ReplyDelete
  16. cendawan tumbuh tepi banir,
    pegaga tumbuh ditepi rumpun,
    besar melengkar si ular sawa,
    jika sudah suratan takdir,
    bila sedang terjun,
    payung tak boleh dibuka.

    ReplyDelete
  17. im

    cabut rumput di tepi hutan
    makanan kuda biar membesar
    ajal maut di tangan tuhan
    tapi kita kena ikhtiar.

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi singgah bermain-main di gelanggang ini !