Monday, February 7, 2011

PANTUN PERITBAHASA - 10.

http://4.bp.blogspot.com/_OG0f7q5jUM4/SaPA9LROvAI/AAAAAAAABmw/CBQbp22LF3E/s400/cendawan.jpg


kiri jalan kanan pun jalan
tengah-tengah pohon mengkudu
katanya cendawan selepas hujan
puas ku cari tak jumpa satu.

.

20 comments:

  1. kiri jalan kanan pun jalan
    tengah-tengah pohon mengkudu
    bagaimana tuan hendak jumpa cendawan
    andai mencari di tempat berdebu :)

    ReplyDelete
  2. kiri jalan kanan pun jalan
    tengah-tengah pohon mengkudu
    cendawan pun dah pening dengan hujan
    sebab dah turun tak kira waktu

    ReplyDelete
  3. kakcik

    kiri jalan kanan pun jalan
    tengah-tengah pohon mengkudu
    patutlah saya tak jumpa cendawan
    kenapa kakcik lambat beritahu !

    ReplyDelete
  4. ikan emas

    kiri jalan kanan pun jalan
    tengah-tengah pohon mengkudu
    mungkin peribahasa tu kena gantikan
    nak ganti apa pun saya tak tahu.

    ReplyDelete
  5. Kiri jalan kanan pun jalan
    Tengah-tengah pohon mengkudu
    Usah risau mencari cendawan
    Terdapat di pasar sangat bermutu

    ReplyDelete
  6. Kiri jalan kanan pun jalan
    Tengah-tengah pohon mengkudu
    Ohhh alangkah senang mencari cendawan
    Awak boleh cari disana, disini dan disitu

    hahahahahahahaa :D

    ReplyDelete
  7. Kiri jalan kanan plak jambatan
    Dalam longkang ada berudu
    Kesian sungguh kat Tuan
    Cendawan semua saya dah 'sapu'

    ReplyDelete
  8. ust abd razak

    tengah-tengah pohon mengkudu
    tepi-tepi pohon kelapa
    memang di pasar sangat bermutu
    saya nak cari yang liar punya.

    ReplyDelete
  9. finaz

    kiri jalan kanan pun jalan
    tengah-tengah pohon mengkudu
    sudah letih saya berjalan
    tak ada pun cendawan disini dan disitu.

    ReplyDelete
  10. cikshinju

    atas tangga ada lampu
    dalam longkang ada berudu
    jangan suka sapu menyapu
    nanti masuk penjara pudu.

    ReplyDelete
  11. Uncle...
    Penjara Pudu manade dah..heheh :p

    ReplyDelete
  12. cik shinju

    uncle tahu .. mungkin akan dibuka semua untuk menempatkan orang yang suka curi cendawan. hehe

    ReplyDelete
  13. Kiri jalan kanan pun jalan
    Tengah tengah pohon mengkudu
    Rupanya suka makan cendawan
    Kalau jumpa saya beritahu

    :D

    ReplyDelete
  14. Kiri jalan kanan pun jalan
    Tengah-tengah pohon mengkudu
    Cuba awak google map pelan-pelan
    Baru dia tunjuk ada Disana, Disini dan Disitu

    hahahahahahahaha
    This is sooooooooooOOOOO fun!!

    ReplyDelete
  15. dinas aldi

    kiri jalan kanan pun jalan
    tengah tengah pohon mengkudu
    bolehkah awak saya percayakan
    entah-entah awak yang kebas dulu.

    ReplyDelete
  16. finaz

    kiri jalan kanan pun jalan
    tengah-tengah pohon mengkudu
    sudah letih saya Google kan
    lain pulak yang saya temu.

    ReplyDelete
  17. another one, another one! haha:D

    kiri jalan kanan pun jalan
    tengah-tengah pohon mengkudu
    tak mungkin googke map tak jalan
    tu, tu....apa tu? kena klik baru tahu

    Klik Sini Baru Jumpa Cendawan (Disana Disini dan Disitu hahahahaha!
    hehehee

    ReplyDelete
  18. finaz

    terima kasih kerana susah payah beri peta untuk ke sana.

    kalau saya pergi nanti, tak ada cendawan .. siap awak !

    ReplyDelete
  19. awak ingat senang ke nak siapkan saya?

    hahahaha...gurau jer, gurau jer..
    Ok lah nak offline dah. nite-nite!

    ReplyDelete
  20. finaz

    saya suruh awak siap .. bukan saya nak siapkan. hehe

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi singgah bermain-main di gelanggang ini !