Sunday, August 14, 2011

DI MANA KAN KU CARI GANTI ?

http://i1.peperonity.info/c/BEDF28/43807/ssc3/home/040/dunia-ku/albums/sad_man.jpg_320_320_0_9223372036854775000_0_1_0.jpg


macam ada yang tidak kena
macam ada yang tidak cukup.

di ruang yang luas ini ..  ku merasa sempit
di hari yang benderang ini .. ku merasa kelam
di tengah keramaian ini .. ku merasa sepi.


ku pandang kiri ku pandang kanan
dikau tiada
tetapi mata ini tidak pernah berhenti mencari
seolah-olah kau masih ada di sisi
hati ini masih tidak mahu mengerti
 kau pergi tak akan kembali.

di bulan Ramadhan ini ketiadaan mu amat terasa
semoga ibu damai di sana.



22 comments:

  1. takpe uncle...saya faham.

    uncle kan anak yang soleh tapi?

    ReplyDelete
  2. gadisbunga

    tapi apa ????

    * kalau boleh perkataan apa tu saya nak tulis besar-besar !

    ReplyDelete
  3. sodih ghaso eh baca en3 ni..
    bertuah sya masih ada ibubapa dan mak abah mertua..
    al fatihah....

    ReplyDelete
  4. Bulan puasa banyakkan sedekah
    jauhi diri bernafsu serakah
    sedekahkan ibu doa dan fatihah
    sepi dan rindu menjadi barakah.


    ----------------------------

    ...ingat td AL rindukan IE..yg dh lama menyepi ...hehehe perasan pulak!

    ReplyDelete
  5. Saya sangat merasakan ketiadaan bapa saya - mungkin disebabkan banyak benda yang membuat saya terkilan sebelum pemergiannya. :(

    (terus terang, saya lebih sering mimpikan bapa berbanding ibu)

    ReplyDelete
  6. Salam Pak Ngah,

    5 bulan sebelum kami ke sini, arwah ayah kembali ke rahmatullah. Tahun lepas semasa kami pulang (saya buat data collection), ibu saya pula dijemput ilahi.

    Bila dirantau begini, memang begitu terasa sunyi.....

    ReplyDelete
  7. Dalam tidur mahupun jaga
    Senantiasa ternanti-nanti
    Kasih ibu membawa ke syurga
    Takkan pernah hilang di hati

    Al-Fatihah untuk arwah ibu Tuan Haji..

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum Tuan Haji...

    Usah bersedih kerana keadaan mereka bahagia di sana hasil daripada amalan dan doa anak-anak mereka yang soleh. Yang pasti kita akan kembali juga nanti. Berbekallah agar kita bahagia juga nanti...

    ReplyDelete
  9. TAPI LOYAR BURUK...eh tertulis besar-besar pulak. hahaha!!!

    ReplyDelete
  10. saya masih tak mahu fikir tentang kehilangan mak & ayah.
    belum mahu terima kenyataan tersebut.

    mak & ayah saya masih ada dan saya harap mereka ada selamanya-lamanya

    ReplyDelete
  11. kasih saya hanya jatuh pada ibu sejak berusia 2 tahun kerana bapa lebih dahulu mengadap ilahi sebelum kami adik bradik mengerti apa itu ertihidup...

    saya tak sanggup kehilangannya...

    ReplyDelete
  12. sayangsayangibu

    beruntungnya awak. saya cuma ada ayah mertua sahaja lagi dan tinggal bersama. tapi dia sudah tak ingat apa-apa.

    ReplyDelete
  13. ikan emas

    mana yang pergi lama menyepi ?

    ReplyDelete
  14. kakcik

    saya dapat merasakannya. kakcik terkilan kerana adik kakcik sampai ke sudah dia tak jengok kan !

    ReplyDelete
  15. hanafiah

    salam kembali.

    hakikat hidup begitu, tiada yang kekal. namun kadang2 hati ini teringat-ingat juga tambah2 bulan puasa teringat masakan ibu.

    ReplyDelete
  16. dinas aldi

    bila dia dah tak ada, baru terasa sepatutnya kita buat lebih baik dari apa yang telah kita berikan.

    ReplyDelete
  17. ust abd razak

    alaikumsalam.

    memang betul apa yang ust sebutkan itu. apa lagi yang boleh di buat kecuali mendoakan rohnya aman di sana di samping kita membuat persediaan.

    ReplyDelete
  18. gadisbunga

    raya nanti awak kena datang cium tangan uncle .. hehe

    ReplyDelete
  19. ell

    awak beruntung. berbaktilah kepada mereka sementara masih ada.

    ReplyDelete
  20. normaliza mah

    terima kasih kerana memahami.

    ReplyDelete
  21. junaina

    semoga ibu awak dipanjangkan umurnya dalam keadaan sihat walafiat.

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi singgah bermain-main di gelanggang ini !